.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک نامزد دیگر از شکایت انصراف می دهد

مرتضی تمدن استاندار تهران در گردهمایی ائمه جماعات گزارشی در مورد انتخابات در استان تهران، هم‌چنین شبهات به وجود آمده ارایه داد و گفت: برخی عزیزان از پیگیری شکایاتشان منصرف شده‌اند و یک نفر دیگر هم منصرف شده که در روزهای آینده انصراف را اعلام می‌کند.

تمدن افزود: برخی کسانی که صحنه گردان این وقایع در تهران بودند به چنگال قانون گرفتار شدند و باید پاسخگوی اعمالشان باشند، بزرگانشان صریحا گفتند که ما به لحاظ شکلی ایرادی در انتخابات نمی‌بینیم، اما به مقررات و مهندسی انتخابات اعتراض داریم.
وی ادامه داد: یکی از سوالات آنها این بود که چرا دولت قبل از انتخابات حقوق کارمندان را افزایش داد که من باید پاسخ دهم چون قانون نظام هماهنگ پرداخت‌ باید از ‌١/١/٨٨ اجرا می‌شد که احکام آن نیز در اردیبهشت‌ماه صادر شد و این هیچ ربطی به دولت ندارد، چون دولت باید قانون را اجرا می‌کرد، یا در مورد سود سهام عدالت سوال کردند که چرا پیش از انتخابات این کار را انجام دادید؟ من باید بگویم آیا ما می‌بایست سهام مردم را در بانک نگه می‌داشتیم و چون می‌خواهیم انتخابات برگزار کنیم اجرای قانون معطل بماند؟ یعنی کشور را تعطیل کنیم؟ به مردم بگوییم نفس نکشید چون انتخابات است؟ در واقع مطلب سران آنها تقلب در انتخابات نیست، بلکه آنها به مهندسی انتخابات اشکال وارد می‌دانند.
استاندار تهران افزود: از مسایل دیگر این است که آنها از سه روز پیش از برگزاری انتخابات شماره فکسی را اعلام کردند که هر کس تخلف دید به آنها اعلام کند، یعنی از سه روز پیش از انتخابات مدرک جمع کردند و بحث پیروزی زودرس خود را اعلام کردند. بعد از اعلام نتایج انتخابات هم گفتند که انتخابات از بیخ و بن اشکال دارد. از قبل از انتخابات نیز این سناریو را چیده بودند که این فرد انتخاب می‌شود. هم چنین تحلیل کردند که اگر مشارکت بالای ‌٧٠ درصد بود، انتخابات به نفع اصلاح طلبان است، اما نتیجه چیز دیگری شد، پس از آن کسانی که به نحوی از انقلاب سیلی خورده بودند، دستشان را در دست هم گذاشتند، اما به لطف خدا و امام زمان(عج) کودتای مخملی که می‌خواستند به پا کنند شکست خورد.
وی در ادامه تاکید کرد: اگر در انتخابات استان تهران اشکال است ما در رسانه‌ها آماده بحث هستیم.
تمدن در مورد شبهه دیگری نیز که مطرح شده بود، پاسخ داد: صندوق رای باز است تا همه نمایندگان کاندیداها شهادت دهند که در این صندوق هیچ تعرفه‌ای وجود ندارد و تا آن زمان صندوق را پلمب نمی‌کنند. اگر در این مورد شبهه‌ای وجود دارد گزارش دهند که کجا این اتفاق افتاده و این که گفته‌اند نگذاشتند نماینده ما حضور پیدا کند بگویند کدام صندوق بوده است؟ آقای موسوی دو هزار و ‌٩٥٠ ناظر سر صندوق و آقای احمدی‌نژاد دو هزار و ‌٧٠٠ ناظر داشتند، ولی این‌که نمایندگانشان نخواستند بیایند ربطی به ما ندارد.
وی افزود: گفتند که در برخی شعب در زمان شمارش آرا نماینده ما را بیرون کردند، در صورتی که باید بگویم نمایندگان کاندیداها فرم گزارش دارند و ایرادات شعبه را یادداشت می‌کنند و تحویل می‌دهند، شما یک فرم به ما بدهید و اعلام کنید که موقع شمارش آرا، نماینده شما را از محل حوزه اخذ رای بیرون کردیم. من با اطمینان می‌گویم حتی یک نمونه هم نبوده است.
تمدن ادامه داد: نماینده کاندیداها گفتند که آرا را یک بار دیگر بشمارید، این را قانون نگفته اما ما قبول کردیم. این موارد را باید به مردم و جوان‌ها گفت.
وی با اشاره به شبهه دیگری که مطرح شده بود، گفت: گفتند که در خیلی از شعب تهران تعرفه نرسیده است اما در این خصوص هم باید بگویم ما در سطح شهر تهران اکیپ‌های سیار بامحافظ گذاشتیم و سریعا تعرفه دادیم، هم در شهرستان‌ها و هم در تهران.
استاندار تهران ادامه داد: هم چنین مطرح کرده‌اند که در زمان شمارش آرا عده‌ای می‌خواستند رای دهند اما رای نگرفته‌اند و گفته‌اند که وقت تمام است برگردید. در این خصوص باید گفت ‌٦ بعد از ظهر وقت قانونی انتخابات تمام است. ما این زمان را تا ساعت ‌١٠ تمدید کردیم و گفتیم که تا آخرین نفر رای را بگیرید و همین کار را هم کردیم تا ساعت ‌١٢ شب نیز در برخی شعب اخذ تهران رای گرفتیم. آیا می‌خواهید کار بزرگ مردم را زیر سوال ببرید؟
وی با بیان این‌که آنها موردی ندارند که اعلام کنند زیرا اگر موردی داشتند اعلام می‌کردند، اظهار کرد: من در روز انتخابات به اطراف تهران سر زدم. در یکی از شهرهای اطراف تهران صف طولانی بود و وقتی سوال کردم گفتند ما از صبح تا الان رای تهرانی‌ها را که در دماوند بودند، می‌گرفتیم و از بعد از ظهر هم رای خود بومی‌ها را می‌گرفتیم، در واقع سرریز جمعیت تهران به اطراف رفته است و این‌ها طبیعی است. خیلی از رییس‌جمهورها این گونه بوده‌اند چرا وقتی افراد دیگری رییس جمهور شدند آنجا این ایرادات را نگرفتید.
استاندار تهران با تاکید بر این‌که ‌١٥٠ هزار نفر در استان تهران کمک کرده‌اند تا انتخابات برگزار شود و امکان تقلب وجود نداشت، گفت: چند درصد کسانی که این فتنه‌ها را ایجاد کرده‌اند اصلا رای نداده‌اند و خداوند این حرف‌ها و توطئه‌ها را یکی پس از دیگری خنثی کرد. آنها می‌خواستند با این مسایل اتحاد مردم را کاهش دهند، اما این حوادث باعث شد که ایمان و باور مردم بیشتر شود.
وی تصریح کرد: وزارت کشور به تمام ابهاماتی که ایجاد کرده‌اند در بیانیه‌ای پاسخ داده است، مسوولین نیز حضور پیدا می‌کنند و به این ابهامات و مسایلی که اتفاق افتاده پاسخ خواهند داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.